آيا قطر نقشي در دوران بایدن برای پایان دادن به تحریم های آمریکا علیه ایران ؟

 اخباری درباره ملاقات مخفيانه ظریف و وزیر امور خارجه قطر در عراق وجود دارد که قطر به ایران کمک خواهد کرد تا بیشتر تحریم های اعمال شده علیه خود در دوران بایدن را لغو کند.




از وقتي اعلام پیروزی رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، جو بایدن ، مقامات ایرانی به سرعت توصیف پیروزی رئیس جمهور دموکرات را پایان دوران دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه دانستند.


در همين زمان ، او به او نگاه ناجی تحریم ها نگاه نمی کرد ، زیرا وی اشاره به بازگشت به توافق هسته ای و اتخاذ سیاست متفاوت از قبل آن داشت.





از همين سوي ، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که سیاست های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با هژمونی است ، تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت.



در همان زمان ، اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور ایران ، تایید کرد که سیاست های ترامپ اساساً بر اساس نقض معاهدات بین المللی و حمایت از تروریسم است.




راهبر ایرانی ، علی خامنه ای نیز در توییتر خود توئیتی منتشر کرد که در آن گفته بود: "اوضاع ایالات متحده و آنچه آمریکایی ها از انتخابات خود توصیف می کنند فقط یک نمایش است.



از سوي ديگر انتخاب جو بایدن ورود به مذاکره با دولت آمریکا را برای ایران خیلی راحت تر می کند. رئیس جمهور منتخب جو بایدن اظهار  داشته است که می خواهد از دیپلماسی استفاده کند و به توافق اتمی برگردد.



میلیون ها ایرانی با دنبال کردن روند انتخابات آمریکا با کمک بشقاب های غیرمجاز ماهواره ای، قانع شده بودند که آینده آنها به نتیجه این رای گیری بستگی خواهد داشت و امیدوار بودند که پیروزی بایدن به رفع تحریم ها منجر شود.



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.