نماینده مجلس از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کارش خبر داد

  در بي اعتراض به عدم صداقت  بعضي مسئولان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کارش به هدف حمایت از محتاجان به نان شب و گرفتاران

اقاي قطب‌آبادی روز یک‌شنبه، ۲۵ آبان دلیل اساسي وضعیت اقتصادی موجود را رباخواری توصيف کرد و افزود : مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد.

نماینده شهربابک  اضافه كرد بانک‌های ايران را متهم به رباخواری کرد و اعلام كرد : «بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همين پول به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تاخیر و جریمه اخذ کردند بالاخره هم اقتصاد خراب شد و هم اسلام بدنام.

سوءمدیریت‌ها، تحریم و مشکلات ناشی از شیوع كوويد-19

سوءمدیریت‌ها، تحریم و مشکلات ناشی از شیوع کوويد-19، اقتصاد كشور را به شدت تحت فشار قرار داده و معیشت خانوارهای ایرانی را با تنگنا مواجه کرده است.

روحاني چندی پیش با اعتراف به گرانی مواد غذایی و کالاها در كشور، دليل آن را جنگ اقتصادی ايالات متحد  علیه ایران بيان کرد اما منتقدان سوء مدیریت دولتی را از دلايل اصلی این وضعیت می‌دانند.

بعضی کارشناسان علاوه بر نقش تحریم‌های ايالات متحده امريكا در افزایش تورم، فساد مالی سیستماتیک در كشور و نیز هزینه‌های عظیم و پنهان جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت‌های نظامی و هسته‌ای را نیز در وضعیت موجود دخیل می‌دانند.

بنابر آخرین بررسي مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط مصرف کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کاهش زیادی  یافت.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.