حسن روحانی از «تعطیلی فراگیر» در كشور خبر داد

 اقاي روحاني می‌گوید با توجه به گسترش كوويد-19 و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست‌ها و محدودیت‌های نو مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی كرونا مخرب شود.

رئيس جمهور روز یکشنبه ۲۵ آبان در نشست کابینه خود خواهان همکاری مردم برای طرح‌های مبارزه با شیوع کوويد-19 شد


از همين سوي  سخنگوی دولت ( علی ربیعی ) اظهار داشت  در نشست روز یکشنبه دولت با موضوع «مبارزه با کوويد-19» قرار شد از اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی شود: در این تعطیلی گسترده حتی به خروج بيرون از شهرها سخت خواهد شد و مرور از شهر به شهر ممنوع خواهد بود



آقای ربیعی همچنین افزود علاوه بر تعطیلی جامع بحث افزایش تست هم مقرر شد سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا تست روزانه به صد هزار شخص برسد



۱۰۰ شهر با اجرای این طرح به سمت تعطیلی می‌رود


آقای فضلی، وزیر کشور، نیز از طرح «غربالگری عمومی» خبرگزاري كرد و افزود که باید در محلات با کمک دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند، هلال احمر، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و وزارت بهداشت كشور امکان دسترسی به تست را برای مردم بیشتر بالا ببریم.



وي هم افزود که مردم باید به راحتی بتوانند تست بدهند، و رقم تست را هم که در هفته قبل ۲۳ هزار تست در روز  بود و امروز به ۴۰ هزار رسیده  باید تقريبا یکی دو هفته آینده  به ۱۰۰ هزار تست برسانیم.



از سوي ديگر، حجت نظری عضو شورای پايتخت در انتقاد به تعلل در تعطیل نشدن تهران اظهار داشته بود: وقتی مردم، نمایندگان مردم در شورا، استانداری و آقای واعظی نيز گفت  رئیس دفتر رئیس‌جمهوري،روحاني هم راضی هستند، ناراضی چه کسی است و چرا واقعا شهر تهران تعطیل نمی‌شود ؟



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.