اکونومیست: جهش قیمت‌ها در پايتخت ايران از همه شهرهای بزرگ جهان بیشتر است

 مجله اکونومیست در گزارش سالانه تازترين خود نوشت که با  افزایش نرخ ها بر پایه دلار ، تهران در میان همه شهرهای بزرگ جهان بزرگ‌ترین افزایش در گرانی را طول یک سال گذشته داشت.

در  اين گزارشی سالانه از سوي واحد اطلاعاتی مجله اکونومیست تهیه می‌شود نرخ ۱۳۸ کالا و خدمات در ۱۳۰ شهر بزرگ جهان با یکدیگر مقایسه شده و گران‌ترین شهرهای جهان معرفی می‌شوند.

اکونومیست نوشت كه طول سالی که گذشت هیچ شهر بزرگ دیگر در جهان این اندازه از افزایش گرانی را امتحان نکرده است. این نشریه تحریم‌های ايالات متحده علیه كشور را از عوامل این افزايش ذکر می‌کند.

درباره بالا رفتن هزینه زندگی در ایران و تبعات آن هر روز گزارش‌هایی منتشر می‌شود و از میان ان مرکز پژوهش‌های مجلس در روزهای پایان در گزارشی از تورم در كشور خبرگزاري كرد که مصرف گوشت قرمز در میان طبقه متوسط جامعه کاهش يافت.

جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران

 رئیس جمهوری ایران، چندی پیش با اعتراف به گرانی مواد غذایی و کالاها دركشور، دليل آن را جنگ اقتصادی ایالات متحد آمریکا علیه ایران بيان کرد اما منتقدان سوء مدیریت دولتی را از دلايل اساسي این وضعیت می‌دانند.

آقاي خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۱۳ آبان، طی یک گفتگو به گرانی‌ها هم نشان دهد و افزود که به باور او «این گرانی‌ها… از  مرغ و بقيه كالاهاي تا پوشک بچه توجیهی ندارند. با مدیریت هماهنگ دستگاه‌ها این مشکلات قابل حل شدن است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.