آیا امسال در انتظار قيام دیگری هستيم؟

 علل قیام مردم ایران چیست ؟

آیا فکر می کنید جوانان شجاعت کافی برای مقابله با رژیم آخوندها را دارند؟

ما نمی توانیم درک کنیم که در ایران چه اتفاقی افتاده است ، جدا از واقعیت اقتصادی و زنده ای که ایران تجربه می کند.


در ایران بیش از سه میلیون نفر بیکار وجود دارد که طبق گزارش های بانک جهانی نرخ بیکاری 12/7 درصد است و گزارش های منتشر شده در سال 2015 نشان می دهد که حدود 15 میلیون شهروند (از 80 میلیون نفر) زیر خط فقر زندگی می کنند.



. مطالعات همچنین نشان می دهد که حدود هفت میلیون دانش آموز از مدرسه گریخته اند و به دلیل شرایط بد اقتصادی به بازار کار هدایت می شوند ، زیرا بسیاری از استان ها فاقد خدمات اولیه و کیفیت زندگی هستند.




خواستار سرنگونی رژیم و لغو ولایت فقیه به اوج رسيد


اندازه کمک های نقدی و غیر نقدی تهران به متحدانش در عراق ، سوریه ، لبنان و یمن متفاوت است ، اما در میلیاردها تخمین زده می شود.


از آنجا که تأمین مالی مستقیم "حزب الله" سالانه بین نیم میلیارد تا یک میلیارد دلار است و رژیم دمشق علاوه بر پرداخت بخشی از قبض هزینه های تجهیز نظامی نیروهای سوریه ، به ویژه "نیروهای دفاع ملی" که موازی ارتش منظم سوریه است ، روزانه حدود 60 هزار بشکه نفت نیز تأمین می شود. و مجهز ، مشابه سپاه پاسداران ایران.


بر این اساس ، اصلاً تعجب آور نبود که تظاهرکنندگان فریاد زدند: " جان ما ، نجات ایران."


از سوي ديگر درگیری سیاسی بین جناح های حاکم و نخبگان نقشی دارد ، که البته همه آنها بقا سیستم را دارند مادامی که این سیستم برای آنها یا بیشتر آنها دستاوردهایی داشته باشد که قابل صلح نباشد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.