عفو بین‌الملل: در آبان ۹۸ اینترنت در ایران با قصد پنهان کردن کشتار مردم قطع شد

  

در همين زمان با سالگرد مرگ‌بارترین روز اعتراضات آبان ۹۸، سازمان عفو بین‌الملل از وب‌سایتی  مقال به عنوان اینترنت خاموش،( کشتار بی‌صدا )رونمایی کرده است که اشاره كرد مقامات جمهوري اسلامي  چگونه سرکوب خونین معترضان آبان را که صدها کشته به جا گذاشت، از چشم جهانیان پنهان کردند.

مقامات جمهوري اسلامي به عمد دسترسی به اینترنت را در داخل ايران قطع کردند

معاون دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل،(دیانا الطحاوی) كفت كه، هنگامی که در آبان ماه سال گذشته اخبار کشتار معترضان در ایران به گوش رسید، مقامات جمهوري اسلامي به عمد دسترسی به اینترنت را در داخل ايران قطع کردند و ابعاد واقعی موارد نقض جدی حقوق بشر را که نیروهای امنیتی در حال ارتکاب آن بودند پنهان نگه داشتند.

وب‌سایت اینترنت خاموش، کشتار بی‌صدا دربرگیرنده بیش از ۱۰۰ ویدئوی تأیید شده از ۳۱ شهر ایران است و استفاده مکرر از سلاح گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش را توسط نیروهای امنیتی پليس جمهوري اسلامي علیه معترضان غیرمسلح و عابران اشاره می‌دهد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.