سوئد از ایران می خواهد اعدام احمدرضا جلالی را متوقف کند

 پس از انتشار خبر اعدام قریب الوقوع پزشک و محقق ایرانی-سوئدی احمدرضا جلالی ، وزیر امور خارجه سوئد روز سه شنبه گفت که در تماس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خواستار توقف اعدام شده است.

وزیر امور خارجه سوئد در توئیتر خود اعلام کرد اعتراض رسمی کشورش را به وزیر امور خارجه ایران منتقل کرده است.

وی افزود : "سوئد مجازات اعدام را محكوم مي كند و در تلاش است تا از اعدام جلالی (احمد) جلوگیری كند."

از همين سوي ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به توئیت وزیر خارجه سوئد پاسخ داد.

آقاي زاده گفت: "متاسفانه اطلاعات ارائه شده توسط مقامات سوئدی در مورد وضعیت آقای جلالی ، كه به جرم ارتکاب جرایم امنیتی در زندان به سر می برد ، ناقص و نادرست است."

دادگستری جمهوری اسلامی ایران مستقل است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: "همينطور که محمد جواد ظریف به خانم لندی توضیح داد ،" دادگستری جمهوری اسلامی ایران مستقل است و هرگونه مداخله در صدور یا اجرای احکام قضایی رد شده و غیر قابل قبول است. "

آقای جلالی در ماه مه سال 95 در ایران به اتهام "جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل" هنگامی که برای اقامت در یک کنفرانس علمی از یک محل اقامت در سوئد به ایران سفر کرده بود ، دستگیر شد و دادگاه انقلاب اسلامی وی را به اعدام محکوم کرد.

"جامعه جهانی باید مداخله کند"

عفو بین الملل نیز با صدور بیانیه ای نگرانی های خود را درباره گزارش های اعدام قریب الوقوع احمدرضا جلالی ابراز و جامعه جهانی را به مداخله خواست

مقام سازمان عفو بین الملل گفت: "ما از اعضای جامعه بین المللی ، از طریق سفارتخانه هایمان در تهران ، می خواهیم فوراً مداخله کنند و جان احمدرضا جلالی را نجات دهند قبل از آنکه دیر شود.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.