دو زندانی بلوچ دیگر در زاهدان اعدام شدند

 روابط عمومی ناحیه سیستان و بلوچستان از اجرای احکام اعدام صادر شده علیه دو زندانی بلوچ متهم به ارتکاب "اقدامات تروریستی" از سوی نهادهای امنیتی و قضایی ایران صبح روز یکشنبه ، 3 ژانویه خبر داد.


بر اساس این گزارش ، حسن دهواری و الیاس قلندرزهی در تاریخ ۱۶ فروردین سال ۹۳ به همراه مقداری مواد منفجره و سلاح دستگیر شدند و در چندین عملیات شرکت کردند که منجر به "قتل" مأموران انتظامی و امنیتی شد.




وکيل متهمان ، حمدرضا فقیهی، ، پیش از این در مورد اعدام آنها هشدار داده بودند.

به گفته فقیهی ، الیاس قلندرزی و حسن دهفاری در ابتدا به "محاربه" متهم شدند که به گفته وکیل دادگستری به "بغی" تغییر یافت و سرانجام حکم آنها توسط دیوان عالی تأیید شد.


این دو متهم پیشتر این ادعاها را تکذیب کرده و گفته بودند که آنها فقط به دلیل فعالیت سیاسی سایر بستگان یا اعضای خانواده و مجبور کردن آنها به بازگشت به کشور یا توقف فعالیت خود به عنوان گروگان ، دستگیر و سپس به اعدام محکوم شده اند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.