سرطان دومین علت اصلی مرگ و میر در ایران است

 یک مقام وزارت بهداشت ایران می گوید طبق آماری که سه سال پیش ثبت شده سالانه 135000 ایرانی مبتلا به سرطان تشخیص داده می شوند و پس از بیماری های  قلبی عروقی، سرطان دومین علت مرگ و میر در بین ایرانیان است.


افشین استوار ، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت ، گفت که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران "زیر" متوسط ​​جهانی است.

   "طبق نتایج برنامه ملی ثبت سرطان ، که آخرین گزارش آن مربوط به سال 96 است ، سالانه حدود 135000 مورد در کشور ثبت می شود که 52٪ آنها مرد و 48٪ زن هستند."





به گفته این مقام وزارت بهداشت ، شایع ترین انواع این بیماری در ایران شامل سرطان های پستان ، پروستات ، روده بزرگ ، پوست و معده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر افزود: 16 درصد مرگ و میر در ایران مربوط به سرطان است که بعد از بیماری های قلبی عروقی دومین علت مرگ و میر در کشور است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.