سالگرد پرواز 752؛ روحانی: این حادثه ناشی از بی احتیاطی یک گروه بود. ظریف: من هنوز شرمنده ام

 در نخستین سالگرد سرنگونی هواپیمای 752 توسط سپاه پاسداران ، رئیس جمهور ایران این حادثه را "نتیجه اشتباهی که توسط یک نفر مرتکب شد و بی احتیاطی یک گروه" توصیف کرد و وزیر امور خارجه وی بار دیگر شرمندگی و عذرخواهی خود را ابراز کرد.

پنجشنبه ، هفتم ژانویه ، مصادف با سالگرد تیراندازی سپاه پاسداران ایران به هواپیمای مسافربری بر فراز تهران ، کشته شدن 176 نفر و زخمی شدن هزاران نفر است.



پس از سه روز انکار ، سرانجام جمهوری اسلامی تصدیق کرد که سپاه پاسداران مسئول سرنگونی هواپیما است ، اما آن را "خطای انسانی" اعلام کرد ، توجیهی که توسط خانواده قربانیان یا مقامات اوکراین یا کانادا پذیرفته نشد.


اکنون حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران می گوید: "این حادثه به دلیل اشتباه یک نفر و بی‌تدبیری یک جمع  بود" ، اما وی دقیقاً منظور "بي تدبيري از یک گروه" را توضیح نمی دهد.

وی افزود: "البته همه اینها به دلیل یک اشتباه است."

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.