یک هیات سیاسی از طالبان وارد تهران شد

 صبح روز سه شنبه ، 7 بهمن ، یک هیئت سیاسی از طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر وارد تهران شد تا با وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه ایران در افغانستان دیدار کند.


بر اساس گزارش ها ، این سفر به دعوت وزارت امور خارجه ایران انجام شده و در مورد اوضاع پناهندگان افغان و روند صلح در افغانستان خواهد بود.



این دیدار در حالی صورت می گیرد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران حدود یک ماه پیش ،روز دوم دی‌ماه، به طلوع نیوز افغانستان گفته بود.طالبان اقدامات تروریستی زیادی مرتکب شده اند و طبق قانون ما هنوز طالبان را از گروه تروریستی اخراج نکرده ایم.


پس از حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف ، افغانستان ، در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ و کشته شدن هشت دیپلمات ایرانی در آنجا ، ایران در آستانه مداخله نظامی است.


محمدجواد ظریف در مصاحبه با طلوع نیوز گفت ما این مسئله را نمی بخشیدیم و آن را فراموش نکردیم ، اما وی افزود که با توجه به واقعیت افغانستان ، جمهوری اسلامی ایران طالبان را بخشی از راه حل در آن کشور.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.