۲۹ فعال سیاسی و مدنی ساکن ایران دادخواستی علیه «سلول انفرادی» ثبت کردند

 بیست و نه فعال سیاسی و غیرنظامی که برای مدت طولانی در سلول انفرادی در حین بازداشت به سر می بردند اقدام به «ثبت دادخواست علیه آمران، عاملان و مامورانی» کردند که در این روند مشارکت داشته‌اند.


این فعالان که در میان آنها چهره‌هایی چون نرگس محمدی، ابوالفضل قدیانی، جعفر پناهی، فائزه هاشمی رفسنجانی، ژیلا بنی‌یعقوب، بهمن احمدی امویی، سعید مدنی،‌ رسول بداغی و ... حضور داشتند، سلول انفرادی را مصداق بازر شکنجه توصيف كردند و خواستار توقف آن شده‌اند.



در بیانیه ای که توسط برخی از این فعالان سیاسی و مدنی امضا شده است ، آمده است که "تحمل سلول انفرادی باعث شد بسیاری از متهمان از بیماری های جسمی و روانی رنج ببرند."
تاکید کرده‌اند که «اخذ اعتراف و اقرار تحت شکنجه روحی و روانی حاصل از سلول انفرادی» زمینه‌ساز «صدور احکام سنگین زندان و حتی اعدام توسط دادگاه‌ها شده» است.


در سالهای اخیر مقامات قضایی ایران به نقل از رهبر جمهوری اسلامی گفته اند که "گذراندن یک ماه در سلول انفرادی برابر با یک سال در زندان عمومی است".
Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.