شاهزاده رضا پهلوی: سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، اساس دموکراسی حق انتخاب مردم است

 در یک فایل صوتی تازه منتشر شده ، شاهزاده رضا پهلوی گفت که او "یک سیستم جمهوری را ترجیح می دهد" ،و به عنوان یک دموکرات نمی‌تواند توجیه کند که مبنای تعیین یک مسئول، موروثی باشد.


این اولین بار است که شاهزاده رضا پهلوی به صراحت در مورد نظام جمهوری به عنوان ترجیح خود برای یک رژیم آینده در ایران صحبت می کند.  با این حال دست‌کم در بیش از یک دهه گذشته نیز او همواره بر «انتخابات آزاد» و «حق تعیین سرنوشت» مردم ایران به عنوان عوامل تعیین کننده نوع حکومت آینده ایران سخن گفته است.



در این فایل صوتی که به تازگی منتشر شده است، شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه «من فکر می‌کنم باید برسیم به مرحله‌ای که نهادهای سنتی را مبنای حکومت الزاما قرار ندهیم»،

 تاکید کرد که «در مقابل آنچه میراث‌دارش هستم، خود من یک شورشی هستم» و «اگر از من بپرسید، من یک سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، برای اینکه یه دوره مشخص انتخاباتی دارد و یک نفر مسئول است.


آقای پهلوی در بخش دیگری از این فایل صوتی افزود که من اساس دموکراسی را بر اساس جمهوریت می‌بینم. یعنی حق انتخاب مردم در تعیین سرنوشت خودشان و حکومت بر خود بر مبنای انتخابات، بر مبنای دادن رای به کسانی که باید در مقابل این رای پاسخ‌گو و مسئول باشند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.