رییس انجمن مددکاران اجتماعی:۸۰ درصد کودکان کار به دلیل فقر و امرار معاش خانواده کار می‌کنند

 


حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، اظهار داشت که بیش از ۸۰ درصد این کودکان کار در ایران به علت فقر و امرار معاش خانواده شون به کار در خیابان رو آورده‌اند.


رییس انجمن مددکاران اجتماعی، با تاکید براینکه «کودکان خیابانی» در ایران بیشتر «کودکان کار در خیابان» هستند، افزود: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد این کودکان با خانواده‌های خود ارتباط دارند و برای امرار معاش خانواده‌هایشان در خیابان کار می‌کنند




آقای  چلک اضافه كرد که معمولا پسران سه تا چهار برابر دختران به عنوان کودکان کار در خیابان فعالیت دارند و عموم این کودکان کسانی هستند که با خانواده‌هایشان ارتباط دارند و و نگاه جرم‌انگارانه نسبت به این کودکان باید حذف شود.


رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد این کودکان وجود دارد، گفت که براساس ارزیابی سریع ابتلا به اچ‌آی‌وی در کودکان خیابانی که سال ۹۲ انجام شده است، درصد قابل توجهی از این کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی هستند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.