• This is default featured slide 1 title

    Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by NewBloggerThemes.com.

  • This is default featured slide 2 title

    Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by NewBloggerThemes.com.

  • This is default featured slide 3 title

    Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by NewBloggerThemes.com.

  • This is default featured slide 4 title

    Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by NewBloggerThemes.com.

  • This is default featured slide 5 title

    Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by NewBloggerThemes.com.

افشای جزئیات اولین فایل صوتی مادر بابک خرمدین از زندان

 


اولین فایل صوتی مادر بابک، مادر بابک و آرزو خرمدین که هم اکنون زندانی است ، در یک پیام صوتی گفتند که وی سالهاى طولانى توسط شوهرش اکبر خرمدین مورد آزار و اذیت وتجاوز قرار گرفته است.

جزئیات اولین فایل صوتی مادر بابک و آرزو خرمدین

وی همچنین به عنوان نخستین پیام عمومی خود به چند دهه رفتارهای خوفناک همسر خود اشاره کرد و شایعات قبلی درباره آزار و اذیت جنسی و تجاوز به دخترشآرزو خرمدین را تایید کرد.



این شهروند همچنین از بدرفتاری با سایر زندانیان داخل بخش مشاوره 2 زندان قرچک ورامین (شهرری) خبر داد. که باعث شد وضعیت زندان و تحمل دشواری آن را دو چندان کند.

گفته می شود این زندانی علی رغم کهولت سن ، توسط زندانیان دیگر مجبور به خوابیدن روی زمین شده و همچنین از آزار و اذیت لفظی و زورگویی برخی زندانیان رنج می برد.

Share:

حمایت طیف‌های مختلف سیاسی و مدنی از اعتراضات سراسری کارگران ایران

 


درپی ادامه و گسترش اعتصاب کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران، شاهزاده رضا پهلوی از این اعتراضات پشتیبانی کرد و ۲۳۰ نفر از فعالان ملی، ملی‌مذهبی، جمهوری‌خواه، چپ، صنفی، مدنی و حقوق بشری داخل و خارج از کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از اعتصابات کارگران را بيان کردند.


از همين سوی ، اتحادیه عمومی کارگران بخش نفت و گاز عراق نیز در بیانیه‌ای نوشته است که این اتحادیه «مشتاقانه از خواست افزایش دستمزد و دیگر خواست‌های کارگران ایران حمایت می‌کند.





اعتصاب کارگران پیمانکاری، پروژه‌ای و روزمزد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران روز ششم تیر ادامه و گسترش یافت و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعلام کرد


 علاوه بر کارگرانی که در اعتصاب به سر می‌برند، روز ۹ تیرماه نیز «همکاران رسمی» در وزارت نفت دست به اعتصاب می‌زنند و «اگر تا آخر مردادماه به خواسته‌های» کارگران پاسخ داده نشود، دامنه اعتصاب‌ها گسترده‌تر می‌شود.





Share:

بحران واکسن در ایران؛ وزیر بهداشت و فرمانده سپاه: به کشورهای فقیر و آمریکا واکسن می‌دهیم

 


سعید نمکی، وزیر بهداشت، و حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، گفته‌اند در ماه‌های آینده واکسن کرونا «به کشورهای فقیر هدیه می‌دهیم».


دو مقام دولت ایران که روز یکشنبه 27 ژوئیه هنگام رونمایی از واکسن نورا که گفته می شود توسط سپاه پاسداران تهیه می شود صحبت کردند ، به کشور خاصی مراجعه نکردند ، ولی وعده داده‌اند که در ماه‌های آینده چنین کاری می‌کنند.




آقای سلامی، فرمانده سپاه، همچنین در حاشیه این مراسم  اظهار داشته است اکنون زمان آن رسیده که «به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم» و «اگر کمبودی دارند ما حاضریم به آن‌ها کمک کنیم».



این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رييس جمهور آمریکا روز ۲۰ خرداد بيان کرد که ایالات متحده با اختصاص ۳.۵ میلیارد دلار ۵۰۰ میلیون دوز واکسن فایزر برای کشورهای فقیر خریداری خواهد کرد.


Share:

محمود احمدی‌نژاد: هشدار می‌دهم بی‌توجهی به اعتراضات کارگران صنعت نفت عواقب خوبی نخواهد داشت

 


ا‌قاي نژاد در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات کارگران صنعت نفت ایران، به مقام‌های جمهوری اسلامی در موردعواقب این اعتراضات هشدار داد.


احمدی‌نژاد در این بیانیه اظهار داشت که امروز بخش قابل توجهی از کارگران صنعت نفت که از بهترین و دلسوزترین نیروهای فنی و صنعتی کشورند به حق خواستار تبدیل وضعیت قراردادی یکطرفه و شرایط سخت کاری و مرخصی استحقاقی خود هستند.



او اضافه كرد که با منابع عظیمی که وزارت نفت در اختیار دارد تامین خواسته کارگران صنعت نفت چندان مشکل نیست اما «مقاومت بدون منطق در برابر این خواست ریشه در تفکر سرمایه‌داری حاکم بر مدیریت آن وزارت‌خانه و کشور» دارد.


احمدی‌نژاد در بخشی از این بیانیه با انتقاد از مدیریت وزارت نفت و کشور اظهار داشت که این مدیریت «با حذف بدون منطق کارت سوخت و برقراری مجدد و بدون برنامه آن علاوه بر ایجاد زمینه کشته شدن صدها نفر از هموطنان بی‌گناه» شد و «بیش از ده میلیارد دلار از محل قاچاق بنزین» به کشور خسارت وارد کرد.

Share:

وقوع آتش‌سوزی «گسترده» در حوالی بازار تهران

 


رسانه‌ها در ایران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کالا در حوالی بازار تهران خبر داده‌اند.وهنوز از تعداد مصدومان احتمالی این حادثه خبری در دست نیست.



 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت : پس از حضور نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه مشخص شد یک انبار مسقف به وسعت بیش از ۶۰۰ متر که انواع کالاهایی مانند فرش، ظروف پلاستیکی و پارچه در آن نگهداری می‌شد طعمه حریق شده است.




خبرگزاری تسنیم به نقل از آقای ملکی خبر داد که عملیات اطفای این حریق گسترده همچنان ادامه دارد و عملیات از چند نقطه در حال انجام است.



بنابر همین گزارش، آتش‌سوزی در خیابان مصطفی خمینی، بالاتر از چهارراه سیروس اتفاق افتاده و دود غلیظی این محل را فرا گرفته است.




Share:

خبرنگاران محیط‌زیست: اتوبوس ترمز نداشت، می‌خواستند ما را بکشند

 


درحالی که خبرنگاران نجات‌یافته از سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که به کشته شدن ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی منجر شد، اظهار داشتند که «این اتوبوس از ابتدا ترمز نداشته و می‌خواستند ما را بکشند»،

 حسن روحانی دستور ارائه گزارشی از این سانحه را صادر کرد.


حسن روحانی در پیام تسلیت خود دستور داد که «دستگاه‌های مسئول ضمن دلجویی از خانواده‌های» این خبرنگاران «سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن» اقدام کنند



این خبرنگارن به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده بودند و صبح چهارشنبه با یک اتوبوس راهی بازدید از دریاچه و تونل کانی سیب شده بودند اما حین مسیر بازگشت دچار سانحه شدند.


استاندار آذربایجان غربی گفت که این سانحه در «یک جاده فرعی روستایی» رخ داده و اضافه كرد که «به دلایل نامشخص اتوبوس حامل خبرنگاران از یک مسیر فرعی روستایی حرکت می‌کرد» که به دلیل مشکلات فنی، اتوبوس دچار سانحه شد و دو خبرنگار کشته و ۲۱ تن دیگر مصدوم شدند.

Share:

اختلال «قابل توجه» اینترنت در ایران، از جمله در تهران و اصفهان

 


«نت‌بلاکس»، وب‌سایتی که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، بامداد چهارشنبه، دوم تیر، اختلال قابل توجه اینترنت در ایران را تأیید کرد.



این منبع در توئیتی نوشت: «اختلال قابل توجه اینترنت در ایران مشاهده شده که مناطق و شهرهای مختلفی از جمله تهران و اصفهان را تحت تأثیر قرار داده است. اتصال ملی در طول مدت این تأثیر، حدود ۲۰٪ کاهش یافته است.»





درباره علت این امر هنوز خبری منتشر نشده است، اما روز سه‌شنبه، یکم تیر، خبر داد که همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در شهر یاسوج به نتیجه انتخابات شوراها، اینترنت تمامی اپراتورهای این منطقه نیز از هفت صبح یک‌شنبه گذشته قطع شده بود

.

در جریان سرکوب اعتراضات یاسوج بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند.



Share:

روحانی: غصه می‌خوریم مشارکت ۴۸ درصد شد

 


حسن روحانی،، در واکنش به تحلیل‌ها در زمینه دلیل مشارکت پایین مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «اینکه غصه می‌خوریم چرا مشارکت ۴۸ درصد شد و ۵۸ درصد نشد،‌ یعنی رای و صندوق مهم است.»


روحانی روز چهارشنبه دوم تیر در جلسه هیات دولت اظهار داشت: «بیخودی برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات علت درست نکنیم، معیشت دلیل اصلی کاهش مشارکت نبوده است.»



او اضافه كرد: «در سیستان و بلوچستان هم معیشت خوب نیست، اما مشارکت بالا بود.»


رییس‌جمهور تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان دولت به دلیل مشکلات اقتصادی را رد کرد و گفت: «ما در این دولت نگذاشتیم پرداخت حقوق و بسته‌های کمک معیشتی یک روز به تاخیر بیفتد.»


روحانی در ادامه گفت: «کشور را برای اولین بار در تاریخ بدون نفت اداره کردیم، یک نفر نگفت دستت درد نکند.»

Share:

دادستان یاسوج: بیش از ۱۰۰نفر در روز انتخابات بازداشت شدند

 


علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در این شهر در روز برگزاری انتخابات خبر داد.


ملک حسینی در نشست شورای تامین در فرمانداری شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: «این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند. ما نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم.»




در روزهای اخیر گزارش ها و فیلم هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد نیروهای امنیتی پس از نتایج انتخابات در یاسوج به معترضین حمله می کنند.


اعتراض‌‌ها در یاسوج پس از اشکال در سیستم الکترونیکی ثبت آرا و تغییر در فهرست برندگان انتخابات به وجود آمد، اما دادستان یاسوج هرگونه «دخل و تصرف در سیستم الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر» را رد کرد.

Share:

خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی: نگذاریم رئیسی از فهرست تحریم‌ها خارج شود

 


انجمن خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی در بیانیه‌ای، ابراهیم رئیسی را از «عاملین و آمرین» سرنگونی پرواز ۷۵۲ معرفی کرده و خواستار تلاش برای باقی‌ماندن وی در فهرست تحریم‌های بین‌المللی شدند.



در بیانیه این انجمن که «راه عدالت از همبستگی می‌گذرد»، نام دارد، تاکید شده که رئیس‌جمهوری منتخب در ایران هم باید «پاسخ‌گوی مسئولیتش در جنایت پرواز۷۵۲ و جنایات دیگرش در چهار دهه‌ گذشته در ایران باشد.»




در این بیانیه آمده «فردی که به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شده است از عاملین و آمرین کشتار پرواز ۷۵۲ ست. او در شب هجدهم دی ماه از اعضای اصلی شورای عالی امنیت ملی بوده است که دستور به باز گذاشتن آسمان ایران دادند و همچنین، تحقیقاتِ مخفیانه و غیرمنصفانه در زیرمجموعه‌ او صورت گرفته است که هیچکس از جزئیات آن باخبر نیست.»


انجمن خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی ااضافه كرده: «بر ماست که نگذاریم این فرد از لیست تحریم‌های بین‌المللی خارج شود، بلکه به لیست افراد تحت تحریم کشور کانادا و کشورهای دیگر افزوده شود.»



Share:

رئیسی در مورد اعدام‌های ۶۷: باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرم

 

اولین نشست خبری رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب در انتخابات ۱۴۰۰ در ایران، امروز دوشنبه، ۳۱ خرداد ساعت ۱۴ با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.



 خبرنگار بخش انگلیسی‌زبان شبکه الجزیره به نقش او در اعدام هزاران زندانی در ایران در تابستان ۶۷ اشاره كرد  و از او پرسید که این موضوع «چه تاثیری می‌تواند بر نحوه تعامل شما با کشورهای دیگر داشته باشد و آیا قصد دارید به غرب سفر کنید؟»




ابراهیم رئیسی در پاسخ به این سوال مدعی شد که «از ابتدای مسئولیت، حقوق بشر محوری‌ترین موردی بوده که من همیشه دنبال کرده‌ام.»


رئیسي در پاسخ به پرسش وابسته به نقش او در هیئت مرگ سال ۶۷ اظهار داشت : «اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.»


او افزود که «امروز کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند در دنیا آن‌ها باید پاسخگو باشند. من به دفاع از حقوق بشر خود را موظف می‌دانم.»


Share:

اولین نشست خبری ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور امروز برگزار می‌شود؛ دیدار ظریف و رئیسی

 

اولین نشست خبری ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران قرار است امروز دوشنبه، ۳۱ خرداد ساعت ۱۴ به وقت ایران برگزار شود.


 قرار است در این نشست خبری، خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کنند.




محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، به دعوت ابراهیم رئیسی نزد او رفت و «یک ساعت و نیم آنجا بود» و گفت‌وگوهایی در مورد موضوعات برجامی و سیاست خارجی بین آنها انجام شد.



کار دولت دوازدهم به ریاست حسن روحانی در تاریخ ۱۲ مرداد به پایان می‌رسد و دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی در ۱۳ مرداد پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف شروع به فعالیت می‌کند.


ابراهیم رئیسی تا آغاز رسمی دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش، سه مرحله دیگر پیش رو دارد. شورای نگهبان به عنوان ناظر، باید «صحت انتخابات» را تأیید کند، رهبر جمهوری اسلامی حکم ریاست جمهوری او را تنفیذ کند


 و در نهایت رئیس‌جمهور جدید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای «پاسداری از قانون اساسی» قسم یاد کند.




Share:

وزارت کشور مشارکت در شهر تهران را ۲۶ درصد اعلام کرد

 


ستاد انتخابات استان تهران میزان مشارکت شهر تهران در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را ۲۶ درصد خبر داد. آرا باطله نیز در کل استان تهران حدود ۱۲ درصد اعلام شد ولی میزان تفکیکی آرای باطله در شهر تهران اعلام نشده است.


 رئیس ستاد انتخابات استان تهران، روز یکشنبه ۳۰ خرداد جزئیات آماری انتخابات ریاست‌جمهوری را که به اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی منجر شد، اعلام کرد.




بنابر آمار رسمی این ستاد، از مجموع حدود ۱۰ میلیون واجد شرایط در استان تهران، «۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۰ رای اخذ شده» که معادل مشارکت ۲۶ درصدی در شهر تهران و حدود ۳۴ درصدی در کل استان تهران است.



بنابر این گزارش، آرای ابراهیم رئیسی در کل استان تهران ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۰۴ رأی بوده است. رتبه بعدی به جمع آرای باطله مأخوذه و غیزمأخوذه در کل استان تهران اختصاص دارد با عدد ۴۱۲ هزار و ۶۱۲ رأی.



Share:

وزارت خارجه آمریکا: از اینکه مردم ایران از یک فرایند آزاد و عادلانه انتخاباتی محروم شده‌اند، متاسفیم

 


 در پی  انتخاب ابراهیم رییسی به عنوان رییس‌جمهوری , سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  ، از اینکه مردم ایران قادر نبوده‌اند در یک انتخابات آزاد و عادلانه شرکت کنند، ابراز تاسف کرد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در سخنانی که اولین واکنش دولت جو بایدن به انتخابات ایران همزمان با مذاکرات احیای برجام محسوب می‌شود اظهار داشت: «مردم ایران از حق‌ خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند».



با این همه، او تاکید کرد که آمریکا به همراه متحدان و شرکایش به تبادل‌نظر در مورد بازگشت دوجانبه به تعهدات توافق هسته‌ای ادامه خواهد داد.


او اضافه كرد که مذاکرات احیای برجام «پیشرفت معناداری» داشته است.


Share:

جدول خاموشی‌های دوباره در تهران منتشر شد

 


شرکت توزیع برق تهران بزرگ با انتشار یک جدول زمان‌بندی از «احتمال خاموشی‌» دوباره در پایتخت از روز شنبه، ۲۹ خرداد، خبر داد.


این جدول بر اساس خاموشی دو ساعته در مناطق متفاوت پایتخت از ۲۹ خرداد تا سه تیر تنظیم و منتشر شده است.




پیشتر وزیر کشور اواسط خرداد اظهار داشته بود که به وزارت نیرو و مخابرات بيان شده که در ۲۴ ساعت برگزاری انتخابات نباید هیچ قطعی برق و تلفنی در کشور وجود داشته باشد.


بعد از چند هفته خاموش‌های چندساعته و مکرر در نقاط مختلف کشور که از اواسط اردیبهشت آغاز شده بود، در هفته‌های گذشته، قطعی برق قابل توجهی در شهرهای مختلف کشور گزارش نشده بود.


مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که با عبور مصرف لحظه‌ای برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات در روز چهارشنبه، ۲۶ خرداد، بیشترین میزان مصرف برق در کشور ثبت شده است.



Share:

نتایج رسمی ۹۰ درصد از آرای انتخابات؛ رئیسی اول شد، آرای باطله دوم

 

پس از ساعت‌ها سکوت در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد که بنابر ۹۰ درصد آرا، ابراهیم  رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای به دست آورده و پیروز شده است.


او تعداد شرکت‌کنندگان را  ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت که محسن رضایی سه میلیون و ۳۰۰ هزار رای، ناصر همتی دو میلیون و ۴۰۰ هزار رای، و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یک میلیون رای کسب کرده‌اند.



عرف به میزان آرای باطله اشاره نکرد و گفت که این آمار در گزارش نهایی اعلام خواهد شد. 


گرچه وزارت کشور هنوز آمار آرای باطله را اعلام نکرده اما بر مبنای محاسبه آرای سایر کاندیداها و تقسیم آن بر مجموع تعداد مشارکت‌کنندگان، آرای باطله بعد از شمارش بیش از ۹۰ درصد صندوق‌ها، حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار رای بوده و حدود ۱۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. 


عبدالناصر همتی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز پیروزی ابراهیم رئیسی را به او تبریک گفته‌اند.

Share:

ادامه آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه‌های حاتم پس از چهار روز

 


چهار روز پس از شروع آتش‌سوزی در جنگل کوه‌های حاتم در مرز بین خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی از تداوم آتش‌سوزی در برخی ارتفاعات خبردادندد.


محمدتقی سجادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، روز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد درباره دلایل طولانی شدن زمان مهار آتش در این منطقه اظهار داشت که امکانات مورد استفاده در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در ایران بیشتر «ادوات سبک» و به صورت «نفری» است.



همه ساله به‌ویژه با شروع فصل گرما، مناطق وسیعی از جنگل‌های زاگرس دچار حریق می‌شود و به دلیل طولانی شدن زمان مهار کامل آتش، بخش‌های گسترده‌ای از این مناطق نابود می‌شود.


بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که در آذر سال گذشته منتشر شده است، به طور متوسط سالانه ۱۶هزار و ۷۲۷ هکتار جنگل و مرتع در ایران در آتش می‌سوزد و ۷۰ درصد آتش‌سوزی‌های کشور در ناحیه زاگرس رخ می‌دهد.



Share:

وزیر کشور: مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

 

در حالی که معاون سیاسی وزیر کشور، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را بین ۳۴ تا ۴۷ درصد برآورد کرده، وزیر کشور اظهار داشت که طبق پیش‌بینی‌‌ها مشارکت در انتخابات ۴٧ درصد است.


عبدالرضا رحمانی فضلی محدودیت‌های کرونا و جدی نبودن رقابت‌های انتخاباتی را از جمله دلایل کاهش مشارکت در انتخابات دانست.



او افزود که اگر اقداماتی انجام می شد و از جمله اصلاح طلبان از یک نامزد واحد حمایت می کردند، مشارکت افزایش می یافت.


وزیر کشور همچنین اضافه كرد که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.


جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، بيان کرده که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بین ۳۷ تا ۴۷ درصد برآورد شده است. این سخنان اعتراض بعضی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس را به دنبال داشته است.

Share:

زاکانی به نفع رئیسی از انتخابات کنار رفت

 


روز چهارشنبه، ۲۶ خرداد، علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت‌ها بيان کرد.


 علیرضا زاکانی که در امامزاده علی‌اکبر چیذر تهران حضور یافته بود، اظهار داشت: «با توجه به اقبال فراوانی که از آیت‌الله رئیسی شده است من ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای می‌دهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.»




علیرضا زاکانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز نوشت که «با ایده و برنامه‌ای متفاوت» آمده بود «تا مدافع ارزش‌های انقلاب خمینی» و «فریاد غارت‌زده‌ها بر سر غارتگران» باشد.


او افزود: «هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای ‎رئیسی است.»


رسانه‌های داخلی ایران دوشنبه شب در خبری اعلام کرده بودند که آقای زاکانی در کاشان اعلام کرده بود که به نفع ابراهیم رئیسی کنار خواهد کشید.




Share:

انفجار گاز منزل مسکونی در تبریز دست‌کم یک کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت

 


وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی، از جان‌باختن دست‌کم یک نفر در اثر انفجار گاز یک منزل مسکونی در تبریز خبر داد


شادی‌نیا گفت که انفجار گاز در یک منزل مسکونی در کوی گلکار تبریز تاکنون یک کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشته است..




او افزود که آتش‌نشانان ابتدا دو مصدوم و سپس پیکر بی‌جان یکی از ساکنان این منزل مسکونی را از زیر آوار خارج کردند و هم‌اکنون مشغول اجرای عملیات ایمن سازی و جستجو افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند.


سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی اضافه كرد که این انفجار به تعدادی از ساختمان‌های اطراف محل وقوع انفجار در کوی گلکار تبریز نیز خساراتی وارد کرد ولی تاکنون صدمات جانی از ساختمان‌های مجاور گزارش نشده است.

Share:

وکیل امیرحسین مرادی از اعزام موکلش به آگاهی شاپور خبر داد

 


بابک پاک‌نیا، وکیل امیرحسین مرادی از دستگیرشدگان آبان ۹۸، از اعزام موکلش به اداره آگاهی شعبه شاپور خبر داده است.


آقای پاک‌نیا در توئیتی نوشته به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است امکان ارائه توضیح بیشتری را ندارد اما با بازپرس پرونده گفت‌وگو کرده و «تحقیقات بر اساس قانون ادامه دارد.»




آگاهی شاپور به گفته زندانیان عادی و سیاسی جایی برای «بازجویی فنی و تخصصی» با «اعمال کتک و شکنجه» عنوان شده است.


امیرحسین مرادی پیشتر به جرم شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ از ترکیه به ایران بازگردانده و پس از شکنجه و اعترافات اجباری به اعدام محکوم شد.


پیشتر حسین هاشمی، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸، در نامه‌ای با تشریح وضعیت بد بهداشتی و اقامتی زندان تهران بزرگ (فشافویه) به وضعیت امیرحسین مرادی هم اشاره کرده بود.



Share:

حوثیهای «وابسته به رژیم ایران»، یک مدرسه را در جنوب عربستان مورد هدف قرار دادند

 


رسانه‌های عربستان اعلام کردند، یک فروند پهپاد حامل بمب حوثی‌ها روز یکشنبه ۲۳خرداد در یکی از مدارس این کشور سقوط کرده است.


به‌نقل از مقامات دفاعی عربستان این حمله حوثی‌ها با پهپاد به استان عسیر، هیچ خسارت جانی نداشته است.



تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد، سقف یک مدرسه بر اثر سقوط پهپاد خراب شده و قطعات پهپاد نیز متلاشی شده است.


ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان گفت، این ائتلاف حملات خود به یمن را با هدف هموار کردن راه دستیابی به توافق صلح متوقف کرده است.


این گزارش سه روز پس از آن منتشر می‌شود که ائتلاف نظامی عربی اعلام کرده بود حملات خود به یمن متوقف کرده است.

Share:

عبدالناصر همتی آرای لازم برای کسب حمایت جبهه اصلاحات را کسب نکرد

 


در رای‌گیری جبهه اصلاحات، عبدالناصر همتی فقط ۲۳ رای کسب کرد و نتوانست آرای لازم برای حمایت این جبهه را کسب کند و به این ترتیب موضع اصلاح‌طلبان در انتخابات تغییر نکرد.


جلسه جبهه اصلاحات برای بررسی اعلام حمایت یا عدم حمایت از کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه بیست و چهارم خرداد ماه برگزار شد.




در این جلسه از ۴۶ عضو مجمع عمومی جبهه اصلاحات،  فقط ۲۳عضو به حمایت از عبدالناصر همتی رای دادند درحالی که او برای کسب حمایت این جبهه بنابر آیین‌نامه داخلی جبهه اصلاحات نیازمند دو سوم آرا، یعنی ۳۱ رای، بود.


این در حالی است که روز یک‌شنبه حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، گفته بود که ما همتی را از شورای نگهبان پنهان کرده‌ایم و او همان کاندیدای پنهان اصلاح‌طلبان است.

Share:

سخنگوی ستاد کرونا در واکنش به وعده‌های نامزدها: فکر می‌کنند واکسن بستنی است

 


علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در واکنش به وعده‌های بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : «فکر می‌کنند واکسن بستنی است.»


آقای رئیسی روز دوشنبه در یک جشنواره دولتی، بدون ذکر نام نامزد خاصی افزود «از خواب بیدار می‌شوند و می‌گویند ما سه‌ماهه مردم ایران را واکسینه می‌کنیم، شاید هم این‌ها شمردن بلد نیستند.»



او تاکید کرد: «این‌گونه نیست که بتوان سه ماهه جمعیت کشور را واکسینه کرد؛ کشور‌هایی با نظام سلامت قوی به زانو درآمده‌اند و اگر با مسائل واقع‌بینانه برخورد کنیم، موفق خواهیم بود و با شعار نمی‌توان کار را مدیریت کرد.»


در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روند واکسیناسیون در بیشتر استان‌های به دلیل نبود واکسن کرونا متوقف شده است


با این حال بعضی از نامزدها با انتقاد از عملکرد دولت، وعده‌هایی را برای تسریع روند واکسیناسیون کرونا مطرح کردند و محسن مهرعلیزاده نیز از «واکسیناسیون سراسری در عرض سه ماه» سخن گفت.

Share:

علی ارژنگی، کودک-مجرمِ محکوم به اعدام، دست به خودکشی زد

 


علی ارژنگی، کودک-مجرمِ محکوم به اعدام روز شنبه، ۲۲ خرداد با بریدن بخشی از گردن و رگ‌هایش، در زندان اردبیل دست به خودکشی زده است.


سازمان حقوق بشر ایران به نقل از یک منبع آگاه گفت که آقای ارژنگی پس از انتقال به بیمارستان 45 بخیه خورده و حال وی وخیم است.




آقای ارژنگی متهم است که چهار سال پیش در حالی که ۱۷ سال داشته مرتکب به «قتل عمد» شده، اما او و وکیلش او را «بی‌گناه» می‌دانند.



این کودک -مجرم در بهمن سال گذشته اظهار داشته بود که شاکی پرونده به او مهلت داده تا با پرداخت یک میلیارد تومان دیه تا پایان اردیبهشت امسال از شکایت خود صرف نظر کند، اما تاکنون خانواده آقای ارژنگی موفق به تامین این مبلغ نشده‌اند.


به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، این مهلت تا پایان ماه تیر سال جاری تمدید شده و در صورت عدم تامین دیه از سوی خانواده آقای ارژنگی، حکم اعدام او اجرا خواهد شد.


Share:

دعوت غیرمستقیم محمد خاتمی به شرکت در انتخابات

 


در حالی که میرحسین موسوی گفته است پشت کسانی می‌ایستد که از انتخابات‌ تحقیرآمیز به جان آمده‌اند، محمد خاتمی به طور تلویحی خواستار شرکت هوادارانش در انتخابات ریاست جمهوری شد.


محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران، در پیامی خطاب به اعضای حزب جوانان ایران اسلامی، ضمن «سرد و فسرده» عنوان کردن فضای سیاسی کنونی در جمهوری اسلامی نوشت: «جامعه نیاز به نشاط، امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد.»



او ابراز امیدواری کرد همه احزاب «بتوانند در این برهه حساس، مسئولیت خود را نسبت به میهن و مردم به درستی بشناسند و در انجام آن مسئولیت موفق باشند.»


اقای خاتمی در همه دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرده و به نظر می‌رسد در پیام اخیر خود نیز به طور غیرمستقیم خواهان شرکت در انتخابات شده است.


Share:

ضرب و شتم خانواده برادران افکاری در مقابل زندان شیراز

 


سعید افکاری، برادر نوید افکاری، از ضرب و شتم و بازداشت اعضای خانواده خود که در اعتراض به حبس دو برادر دیگرش به زندان عادل‌آباد شیراز مراجعه کرده بودند، خبر داد.


آقای افکاری در توییتی نوشت که خانواده و تعدادی از اقوام او که روز شنبه در اعتراض به ۲۸۰ روز حبس برادرانش وحید و حبیب، مقابل در زندان عادل‌آباد شیراز حاضر شده بودند، به دست ماموران لباس‌شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.




به گفته آقای افکاری، در جریان این برخوردها خواهر او و یکی از زنان همراه آن‌ها بازداشت و ساعتی بعد آزاد شده‌اند.



او همچنین گفته که گوشی‌ همراه آن‌ها نیز ضبط شده است.



وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند.



Share:

فرود اضطراری هواپیمای کاسپین در فرودگاه مهرآباد

 


هواپیمای کاسپین مسیر تهران-کیش چند دقیقه پس از شروع پرواز با درخواست فرود اضطراری از سوی خلبان دوباره در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.


 آقای رضایی‌فر گفت که در این حادثه، به خدمه پروازی و مسافران آسیبی نرسیده است.




حسن رضایی‌فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری روز پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد با اعلام این که فرود اضطراری پرواز ۶۹۸۴ یک فروند بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کاسپین عصر روز چهارشنبه رخ داده، دلیل آن را «نقص فنی موتور شماره یک» و «افزایش حرارت در این موتور» اعلام کرد.


فرود اضطراری هواپیماها به دلیل نقص فنی هر از چند گاه در ایران خبرساز می‌شود.








Share:

حملەبدون خسارت بە دو پایگاه در عراق از سوی گماگشتگان جمهوری اسلامی

 


پایگاه نظامی ویکتوریا در فرودگاه بین‌المللی بغداد و پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین مورد حملات بدون خسارت و تلفات قرار گرفتند.


بە گزارش آواتودی، شامگاه چهارشنبە ٩ ژوئن پایگاه نظامی ویکتوریا محل استقرار نیروهای ائتلاف و پایگاه بلد در انبار بار دیگر مشابە آنچە در این اواخر روی دادە، مورد حملات پهبادی و موشکی بدون زیان مادی و جانی قرار گرفتند.



بە نوشتە العربیە نیروهای امنیتی عراق در حال جستجوی محل پرتاب موشک‌ها در استان صلاح‌الدین هستند.'


این حملات از سوی نیروهای تروریستی وابستە بە جمهوری اسلامی متعاقب آزادی تروریست قاسم مصلح انجام گرفتند.



اگرچه حملات فوق زیانی را متوجه نیروهای آمریکایی و دولت عراق نکرد، اما هزینه‌های سنگینی را به جمهوری اسلامی تحمیل می‌کند.



Share:

شکیلا منفرد، فعال مدنی، به دست «زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت»

 


وب‌سایت حقوق بشری هرانا از «ضرب و شتم» شکیلا منفرد، فعال مدنی، به دست تعدادی از زندانیان جرائم عمومی در زندان قرچک ورامین خبر داد.


این خبرگزاری نوشته است که این اتفاق به علت «عدم رعایت طرح طبقه‌بندی زندانیان» و جدا نکردن زندانیان سیاسی از زندانیان جرائم عمومی در زندان قرچک ورامین افتاده است.




یک منبع آگاه به خبرگزاری (هرانا) گفت که ضرب و شتم این فعال غیرنظامی در ۱۷ خرداد "توسط یکی از کارکنان زندان تحریک شد ، پس از آن تعدادی از زندانیان  او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و با درِ قوطیِ تن ماهی مجروح کرده‌اند»..


خانم منفرد، متولد ۱۳۷۲، شهریور سال گذشته، هنگام خروج از خانه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد.


او ابتدا از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال زندان و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد، اما این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به ۴ سال و ۲ ماه زندان تبدیل شد.



Share:

«خودسوزی» سه کارگر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق در کرمانشاه

 

اتحادیه آزاد کارگران ایران از «خودسوزی» سه کارگر مقابل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه «حقوق» خبر داد.



بنابر گزارش کانال تلگرامی این اتحادیه، این سه کارگر، روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در اعتراض به «عدم پرداخت حقوق» توسط پیمانکاران این اداره، دست به خودسوزی زده‌اند.



هنوز از وضعیت جسمانی این سه کارگر اطلاعی در دست نیست.



از سال ۹۹ تاکنون، گزارش‌های متعددی از خودسوزی و خودکشی کارگران و دیگر اقشار اجتماعی در ایران به‌دلیل افزایش فقر و فشارهای اقتصادی منتشر شده است.


بامداد ۲۲ خرداد سال ۹۹ جوانی به نام عمران روشنی مقدم، خود را در تأسیسات نفتی میدان یادآوران در هویزه حلق‌آویز کرد.



Share:

روحانی: در این انتخابات در حق نظام جفا شد

 


حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران،‌ همزمان با واکنش به انتقادات نامزدهای انتخابات به دولت‌ اظهار داشت در انتخابات ریاست‌جمهوری «در حق نظام جفا شد.»


روحانی روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه در جلسه هفتگی هیات دولت افزود: «از انتخابات مهم‌تر،‌اخلاق است. در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بدی شد. بدترین جفا در این انتخابات،‌ جفای به نظام است.»





او در واکنش به سخنان نامزدهای انتخابات درباره دولتش گفت: «کسانی که می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند، در نظام بوده‌اند، از کره مریخ نیامده‌اند.»


روحانی همچنین درمورد وعده‌‌های نامزدها درباره اقشار جامعه به طعنه گفت: «چه‌قدر خانم‌ها این چند روز خوب شده‌اند، چه شد تمام این مدت خانم‌ها نبودند و فقط این چند روز پیدا شدند؟اقوام چه‌قدر خوب شدند،‌اقلیت‌ها چه‌قدر خوب شدند و شیعه و سنتی چه‌قدر با هم برادر شدند.»

Share:

عفو بین‌الملل خواستار آزادی برادران افکاری شد

 

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی خواستار فشار جهانی بر مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس قوه قضاییه برای آزادی حبیب و وحید افکاری شده است.


این سازمان حقوق بشری روز دوشنبه، ۱۷ خرداد ماه بيان کرده است که حبیب و وحید افکاری باید تا زمان آزادی در شرایطی نگهداری شوند که با موازین بین‌المللی انطباق داشته باشد و به پزشک دسترسی داشته باشند.




وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند.


 نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام و شبانه دفن شد. حبیب و وحید افکاری به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.


عفو بین‌الملل خبر داده است که مقامات ایرانی در حال شکنجه و اعمال سایر رفتارهای بی رحمانه، ضد انسانی و ترذیلی علیه برادران وحید افکاری و حبیب افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند





Share:

امام جمعه تهران مناظره‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری را تهدید کرد

 


موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خطیب نماز جمعه تهران ضمن هشدار به نامزدهایی که در روند مناظره انتخاباتی «رویه اهانت» را در پیش گرفتند، اظهار داشت «بترسید که گرفتار رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان شوید.»



او همچنین آنها را تهدید کرد که در این‌صورت «مبتلا به رسوایی و خواری در دنیا و عذاب الهی در آخرت» خواهند شد.





در اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو و ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر جدال لفظی درگرفت.


محمدعلی موحدی کرمانی روز دوشنبه همچنین رفتار کسانی را که به گفته او در مناظره انتخاباتی «دروغ و تهمت زدند و توهین کردند»، «بزرگترین خیانت» خواند و خواستار عذرخواهی آنان شد.


وی دقیقاً بيان نکرد منظور از «دروغ و تهمت و توهین» به کدام جناح و کدام نامزدهاست، اما اظهار داشت در مناظره‌ها «بعضی از آقایان دردهای جامعه را بیان می‌کردند و می‌گفتند جامعه چه وضعی دارد و چقدر جامعه از گرانی و سایر مسائل و اینکه ارزش پول پایین آمده، ناراحت است. دردها را فشرده بیان می‌کردند و ریشه دردها را هم می‌گفتند که این مشکلات تقصیر چه کسانی است».

Share:

قطر با همکاری رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است

 

 سیاستمداران و بازرگانان ارشد و مؤسسات خیریه و کارکنان دولت قطر با استفاده از دفتر شخصی متعلق به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور و دو بانک مهم قطر برای انتقال میلیون‌ها دلار  به گروه تروریستی «جبهه‌ النصره» مربوط به القاعده استفاده کرده‌اند.


 بنابر این گزارش، ادعاهای فوق در اسنادی آورده شده است که نُه شهروند سوریبنا هفته جاری به دیوان عالی لندن ارائه و طرح دعوی کردند و مدعی شدند که در نتیجه این طرح که به قطر منتسب شده است یا به دست جبهه النصره متحمل خسارات مالی، شکنجه، بازداشت خودسرانه و تهدید به اعدام شدند و از دادگاه درخواست جبران خسارات کردند.



روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارش خود نوشت، قطر که قرار است میزبان «جام جهانی» بعدی باشد، به صورت قاطعانه تمامی این اتهامات را رد کرده است.


روزنامه تایمز انگلیس که اولین بار این ادعاها را علیه قطر مطرح کرده، مدعی است، نسخه‌ای از اسناد دادگاه را مشاهده کرده و گزارش کرده است که دولت قطر توطئه‌ای را طراحی کرده بوده تا گروه تروریستی جبهه‌ النصره را در جریان ناآرامی‌های داخلی سوریه، تحت حمایت مالی قرار دهد.
Share:

سه کارگر نیشکر هفت تپه «بازداشت شدند»

 

سه فعال کارگری نیشکر هفت‌تپه خوزستان، روز شنبه ۱۵ خرداد، پس از مراجعه به پاسگاه هفت‌تپه برای شکایت از عوامل مالک پیشین این شرکت که اقدام به ضرب و شتم کارگران معترض کرده بودند، بازداشت شدند.


اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در همین روز با انتشار یادداشتی در صفحه توییتر خود از مصدومیت و انتقال یکی از کارگران به نام «منصور رش» به بیمارستان به علت خونریزی شدید ناشی از ضربه چاقو خبر داد.



ديروز  جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود برای پنجمین روز پیاپی در محوطه این شرکت، دست به تجمع و اعتصاب زدند.


به گفته آقای بخشی، «اراذلی اجیر شده با چاقو و چماق» به تعدادی از فعالان کارگری حمله‌ور شده و آن‌ها را هدف ضرب و شتم قرار دادند. سپس محمد خنیفر، فعال کارگری، که با بدنی آسیب‌دیده و مجروح برای ثبت شکایت و حق‌خواهی به پاسگاه هفت‌تپه مراجعه کرده بود، توسط ماموران بازداشت شد.»



Share:

نمایندگان مجلس: حذف ارز دولتی باعث جهش قیمت دارو شده است

 


همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت که با حذف ارز دولتی، نه فقط قیمت داروهای وارداتی رشد چشمگیر داشته، بلکه داروی تولید داخل ۲۱ هزار تومانی به ۵۵ هزار تومان رسیده است.


وی در مصاحبه ای با خبرگزاری برنا ، یکشنبه ، 7 ژوئن ، مقصر کاهش واردات مواد اولیه بسیاری از داروها از خارج را اعلام کرد و گفت کهاین وضعیت باعث کمیاب شدن داروها و وارد آمدن فشار شدید به خانواده‌ها شده است.




بنابر این گزارش، اخیرا حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تخصیص و حذف ارز دارو به گوش می‌رسد خواستار تخصیص ارز در اسرع وقت توسط بانک مرکزی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی شد.


روز ۲ خرداد نیز فعالان حوزه واردات دارو از عدم تخصیص ارز مناسب و به موقع از سوی بانک مرکزی به عنوان عامل اصلی کمبود برخی داروها مانند انسولین نام برده‌ بودند.


Share:

رییس انجمن مددکاران اجتماعی:۸۰ درصد کودکان کار به دلیل فقر و امرار معاش خانواده کار می‌کنند

 


حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، اظهار داشت که بیش از ۸۰ درصد این کودکان کار در ایران به علت فقر و امرار معاش خانواده شون به کار در خیابان رو آورده‌اند.


رییس انجمن مددکاران اجتماعی، با تاکید براینکه «کودکان خیابانی» در ایران بیشتر «کودکان کار در خیابان» هستند، افزود: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد این کودکان با خانواده‌های خود ارتباط دارند و برای امرار معاش خانواده‌هایشان در خیابان کار می‌کنند




آقای  چلک اضافه كرد که معمولا پسران سه تا چهار برابر دختران به عنوان کودکان کار در خیابان فعالیت دارند و عموم این کودکان کسانی هستند که با خانواده‌هایشان ارتباط دارند و و نگاه جرم‌انگارانه نسبت به این کودکان باید حذف شود.


رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد این کودکان وجود دارد، گفت که براساس ارزیابی سریع ابتلا به اچ‌آی‌وی در کودکان خیابانی که سال ۹۲ انجام شده است، درصد قابل توجهی از این کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی هستند.

Share:

درخواست شهبانو فرح پهلوی برای اختصاص بخشی از واکسن‌های اهدایی آمریکا به مردم ایران

 


شهبانو فرح پهلوی در نامه‌ای از رئیس سازمان بهداشت جهانی خواسته است تا بخشی از واکسن کرونایی که آمریکا قرار است به کشورهای نیازمند به واکسن اهدا کند، به مردم ایران اختصاص یابد.


خانم پهلوی در نامه ای که روز جمعه ، 5 ژوئن منتشر شد ، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده در مورد اهدای میلیون ها واکسن کرونا تائید شده توسط ایالات متحده به کشورهای نیازمند ، ابراز امیدواری کرد که بخشی از این محموله ها مستقیم مداخله دولت آمریكا و تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی بهداشت جهانی باید به مردم ایران اختصاص یابد.



او با اشاره به تعویق واکسیناسیون همگانی از سوی دولت ایران افزود  که اکثریت مردم ایران که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند در معرض ابتلا به کرونا هستند.



آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز ۱۳ خرداد خبر داد که ظرف روزهای آینده، جزئیات صدور ۸۰ میلیون دُز واکسن کرونا از سوی واشینگتن به دیگر کشورها، اعلام خواهد شد.


به گفته وی، این طرح با برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت برای کمک به تامین واکسن کشورهای فقیر جهان، هماهنگ خواهد بود.




Share:

فرمانده حشدالشعبی به نقش رژیم در ترورهای عراق اعتراف کرد

 


الحدث خبر داد: قاسم مصلح یکی از سرکردگان حشد‌الشعبی در الانبار که توسط دولت عراق بازداشت شده بود به ترورها در عراق اعتراف کرده و لیستی شامل ۲۰نفر را فاش کرده که ترور تظاهرکنندگان را انجام می‌داده‌اند.




وی گفته است در میان این افراد تک‌تیراندازانی حضور داشتند که به فرماندهی یک افسر سپاه پاسداران از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شده بودند. 



تحقیقات روشن ساخته که مصلح از ستونهای موشکهای رژیم ایران که از طریق عراق به گروه‌های وابسته به رژیم ایران در سوریه منتقل می‌شد، حفاظت می‌کرده است.

Share:

ادامه روند صعودی شیوع کرونای جهش‌یافته در استان‌های جنوبی؛ احتمال آغاز موج پنجم کرونا از هرمزگان

 


درپی ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان‌های جنوبی، مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی و استانداری هرمزگان، وضعیت کرونا در این استان را فراتر از بحرانی عنوان کردند و گفتند احتمال دارد موج پنجم کرونا در کشور از هرمزگان آغاز شود.


در چند روز گذشته، مقام‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و همچنین کرمانشاه گزارش دادند که سیر نزولی کرونا در این استان‌ها تغییر کرده و به روند افزایشی بازگشته است.



آقای زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونای پایتخت، نیز با هشداری مشابه، اظهار داشت شمار موارد مراجعه و بستری در تهران در چند روز گذشته افزایش یافته هرچند ممکن است این شرایط گذرا باشد.


علی رئوفی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، نیز شامگاه جمعه افزود: «وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی است و با توجه به گستردگی شیوع كوويد-19 در این استان، احتمال آغاز  موج پنجم کرونا در ايران از هرمزگان دور از انتظار نیست.»

Share:

تعطیلی ۷۰ درصدی نمایشگاه‌های خودرو در ایران

 


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو از تعطیلی ۷۰ درصدی نمایشگاه‌‌های خودرو در ایران به دلیل رکود خبر داده و گفت که بعضی از فعالان بازار به دلیل رکود حاکم بر این بازار تغییر کاربری دادند و نمایشگاه خود را تبدیل به فروشگاه زنجیره‌ای کردند.



تجارت نیوز به نقل از سعید موتمنی نوشته است که قدرت خرید مردم در بازار خودرو به شدت کاهش داشته و مشتریان از این بازار رویگردان شده‌اند.





به گفته او بلاتکلیفی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هم به رکود در بازار خودرو دامن زده است و معاملات قفل شده است.



هفته گذشته، نرخ ارز، سیر صعودی پیش گرفته اما همچنان بازار خودرو اعتنایی به این نوسانات افزایشی نرخ ارز نداشته


 و همانطور که به اعمال مصوبه مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات و اعلام قیمت‌های جدید، اعتنایی نکرد، به تغییرات نرخ ارز نیز واکنش نداشته و سبب ایجاد تقاضای کاذب نشده است.


Share:

آغاز تحقیق در مورد دلیل آتش‌سوزی و غرق شدن ناو خارک

 


تحقیق درباره دلیل آتش‌سوزی و غرق شدن ناو خارک، یکی از بزرگترین شناورهای نظامی ایران، با سفر فرمانده نیروی دریایی به جاسک آغاز شده است.


 فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه فرماندهان ارشد این نیرو برای بررسی علت آتش‌سوزی شامگاه سه‌شنبه یازدهم خرداد ماه در این شناور ۳۳ هزار تنی که منجر به غرق آن شد از روز چهارشنبه به منطقه دوم نیروی دریایی جاسک سفر کرده‌اند.



 همزمان یک روز بعد از غرق شدن ناو خاک، بهزاد جهانیان، مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، شمار مجروحان آتش‌سوزیدر این ناو را ۲۰ نفر خبر داد.


جهانیان اظهار داشت که مصدومان در بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس مداوا شدند و دو نفر از آن‌ها که گاز بیشتری استشمام کرده بودند به بیمارستان محمدی این شهر منتقل شده‌اند.


ناوچه کنارک یک سال قبل از غرق شدن ناو خارک در اثر با آنچه «شلیک اشتباهی موشک از ناو جماران» عنوان شد، هدف قرار گرفته شد و ۱۹ تن از پرسنل آن کشته شدند.

Share:

سومین دور مذاکرات هواپیمای اوکراینی؛ «امیدواریم ایران این بار با پاسخ‌های مشخص بیاید»

 


یک هیئت ۱۲ نفره از وزارت خارجه و وزارت راه و شهرسازی ایران، دادستانی نظامی تهران، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان هواپیمایی کشوری و دفتر ریاست‌ جمهوری روز سه‌شنبه برای شرکت در دور سوم مذاکرات در مورد پروندهٔ پرواز ۷۵۲ وارد کی‌یف شدند.


یوگنی ینین، معاون وزیر خارجهٔ اوکراین، در مصاحبهٔ اختصاصی با رادیوفردا اظهارداشت صادقانه امیدواریم هیئت ایرانی این بار با پاسخ‌های مشخص بیایند.




معاون وزیر خارجهٔ ایران که سرپرستی هیئت این کشور در کی‌یف را برعهده دارد مدعی‌ است به بعضی از خانواده‌های جان‌باختگان غرامت پرداخت شد.


در این مذاکرات قرار است طی دو روز در چارچوب چند کارگروه حقوقی، نظامی و هوانوردی ابعاد مختلف این پرونده بررسی شود.



هواپیمای اوکراینی هفده ماه پیش با دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۹ خدمهٔ اوکراینی و ۱۶۷ مسافر که اکثرشان با کانادا ارتباط داشتند جان باختند.





Share:

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.