کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند

 


کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در بیانیه‌ای خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و از حکومت ایران خواستند صدور حکم اعدام برای کودک - مجرمان را متوقف کند.






آرمان عبدالعالی که اکنون ۲۵ ساله است در سال ۲۰۱۴ و در ارتباط با ناپدید شدن یکی از آشنایان او بازداشت شد. او که در آن زمان هنوز نوجوان بود به مدت ۷۶ روز در سلول انفرادی تحت بازداشت بود و مورد شکنجه و آزار قرار گرفت. گزارش شده که مقامات زندان به او داروی آسم نداده‌اند و به همین خاطر آقای عبدالعالی از اضطراب و فشار عصبی شدیدی رنج برده است.



جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، میکیلو اوتانی، رئیس کمیته دفاع از حقوق کودک، موریس تیدبال بینز، گزارشگر ویژه اعدام‌های فراقانونی و خودسرانه و نیلز ملزر، گزارشگر ویژه در زمینه شکنجه و سایر مجازات‌های غیرانسانی در بیانیه مشترکی از حکومت ایران خواستند اعدام آرمان عبدالعالی فورا متوقف و حکم اعدام او لغو شود.



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.