راه‌اندازی رشته تحصیلی «امر به معروف و نهی از منکر» در ایران

 

 مهران صمدی، رئیس «قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر» شامگاه یک‌شنبه، ۲۵ مهر در یک نشست مجازی هدف از راه‌اندازی این رشته را «تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و گشت ارشاد مسئولان» توصيف کرده است.



آقای صمدی در مورد جزئیات این رشته و قدرت اجرایی «گروه‌های مطالبه‌گر» توضیح نداد اما گفت کسانی که مایل‌اند «گروه‌های مطالبه‌گری» تشکیل دهند، می‌توانند حوزه کاری و مسئله مورد نظر خود را انتخاب و در سایتی با عنوان «میدان مطالبه» ثبت‌نام کنند و طی ۱۰ روز با گرفتن مجوز قانونی و رسمی از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کشور می‌توانند رسماً از مردم «مطالبه‌گری»کنند.


بسیاری از فعالان حقوق بشر این مسئله را ناقض حریم خصوصی شهروندان می‌دانند.


از بارزترین جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر در ایران راه‌اندازی «گشت کمیته» بعد از پیروزی انقلاب ۵۷ و با فرمان روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.