هشدار درباره اثر منفی طرح «صیانت از فضای مجازی» بر مهاجرت نخبگان

 


مدیر رصدخانه مهاجرت ایران با اشاره به طرح «صیانت از فضای مجازی» در مجلس با تاکید بر این که جامعه بیش از این کشش فضای ناامیدی و انسداد را ندارد درباره اثر تصویب آن بر مهاجرت نخبگان از کشور هشدار داد.


بهرام صلواتی  گفت: «نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که دست روی دست بگذاریم و سرعت اینترنت را کم کنیم و از آن طرف در ترکیه و امارات برنامه‌های جذاب برای جذب متخصصان ایجاد کنند و جوانان ما به این کشورها نروند.»



بنابر «سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۰» که توسط رصدخانه مهاجرت ایران و زیرنظر پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی‌ شریف در هفته اول مرداد منتشر شد، ایران از نظر شاخص مهاجرت در سال ۲۰۲۰ بین ۱۳۲ کشور جهان در رتبه ۱۰۲ قرار گرفته است.



بنابر این گزارش همچنین ایران در سال ۲۰۱۸ از نظر «دانشجوفرستی» رتبه ۱۹ را در بین ۲۴۱ کشور مورد مطالعه به‌ خود اختصاص داده است.


در این گزارش همچنین آمده است که خروج دانشجویان از کشور از ۱۹ هزار در سال ۲۰۰۳ به حدود سه برابر یعنی ۵۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ رسیده است.



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.