۳۹ نویسنده، شاعر و فعال فرهنگی از اعتصاب کارگران صنعت نفت حمایت کردند

 


۳۹ نویسنده، شاعر و کنشگر فرهنگی که بعضی از آنان از اعضای کانون نویسندگان ایران هستند، با انتشار بیانیه‌ای از اعتصابات اخیر کارگران پیمانی شرکت‌های وابسته به صنایع نفت و پتروشیمی حمایت کردند.



در این بیانیه با تاکید بر «برحق بودن» اعتراضات این کارگران، از همه نویسندگان، فرهنگیان، اهالی قلم و همچنین بازنشستگان و کارگران سایر بخش‌ها خواسته شده تا «در حمایت از مطالبات انسانی و خواسته‌های به‌حق صنفی کارگران اعتصابی، از هر کوششی دریغ نکنند.»



علیرضا آبیز، کبوتر ارشدی، هوشیار انصاری‌فر، علی باباچاهی، علیرضا بهنام، رضا چایچی، بنفشه حجازی، مظاهر شهامت، علی عبداللهی، داریوش معمار و کورش همه‌خانی برخی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.


امضاکنندگان این بیانیه تاکید کرده‌اند: «افزایش روز افزون مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی و فشارهای بیکاری و اخراج‌های دسته‌جمعی، بی‌عملی وزارت کار و تاخت و تاز بخش خصوصی، عامل اصلی اعتراض و اعتصاب کارگران حوزه نفت و گاز که شریان حیاتی اقتصاد به گل نشسته است را فراهم آورده است.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.