رصدخانه مهاجرت ایران: طی دو سال اخیر، مهاجرت پناهجویی و میل مهاجرت از ایران شدت گرفته است

 


رصدخانه مهاجرت ایران اعلام كرد  که در دوسال اخیر مهاجرت از نوع پناهجویی از ایران افزایش یافته و میل مهاجرت نیز «به شکل نگران‌کننده‌ای» بیشتر شده است.


 مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، گفت که بنابر نتایج جدیدترین پیمایش‌ها، طی دوران کرونا مهاجرت‌های کاری و تحصیلی ایرانیان کمتر شده، اما در عوض مهاجرت از نوع پناهجویی افزایش یافته است.



صلواتی در مورد افزایش مهاجرت به شکل پناهجویی، افزود مهاجرت‌هایی که به قصد پناهجویی انجام می‌شود، عمدتا از جنس غیررسمی و غیرقانونی انجام می‌شود و مقصد بیشتر افراد در این نوع مهاجرت اروپا از مسیر ترکیه است.


مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در مصاحبه با روزنامه همشهری ضمن اشاره به کاهش مهاجرت‌های کاری و تحصیلی به‌ علت شرایط کرونا، نسبت به آنچه «کاهش نگران‌کننده» فاصله میان شاخص‌های «میل به مهاجرت» و «تصمیم به مهاجرت» خواند، هشدار داد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.