رئیس کمیته امنیت آب مجلس درباره بروز «اتفاقاتی» در آینده هشدار داد

 



به دنبال تجمعات اعتراضی مردم خوزستان به معضل بی‌آبی در یک ماه اخیر که دامنه آن به سایر شهرهای ایران رسید، بسیاری از مسٔولان و کارشناسان درباره جدی‌تر شدن معضل آب در نقاط مختلف ایران در ماه‌ها و سال‌های آینده هشدار داده‌اند.



در ماه‌های اخیر مسئولان دولت ایران بارها با اعلام کاهش بارندگی در سال ۹۹ و تداوم این وضعیت در سال جاری، خشکسالی را به عنوان علت اصلی بحران آبی در کشور عنوان می‌کنند.



مرتضی محمودوند، روز شنبه، ۱۶ مرداد بدون آن که درباره «کانون‌های قدرت» مورد نظر خود توضیحی دهد، گفته است: «این کانون‌ها خاستگاه قومی و منطقه‌ای داشته‌اند و در طول سال‌ها با لابی‌های سنگین و اعمال قدرت به دنبال بهره‌مندی فراقانونی و زیاده‌خواهانه از آب بوده‌اند و اقدامات آن‌ها منجر به نابودی مناطقی در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد شده است».



آقای محمودوند هم‌چنین شرایط فعلی کشور را «خاص» و «حساس» عنوان کرده و گفته است که «اگر مسئولان پای کار نیایند و دل نسوزاند، اتفاقاتی رخ خواهد داد که ابداً به سود کشور نیست».






Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.