نمایندگان مجلس بررسی محرمانه طرح محدودیت اینترنت را لغو و دوباره تصویب کردند

 


 نمایندگان صبح روز سه‌شنبه با ۱۴۴ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف با لغو بررسی محرمانه این طرح موافقت کردند و آن را به صحن علنی مجلس بازگرداندند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی اندکی پس از آن که در جلسه‌ای غیرعلنی به لغو بررسی طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی رای دادند، در یک جلسه‌ علنی با لغو طرح طبق اصل یادشده مخالفت کردند.



 نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر اظهار داشت: «۶۵ نماینده برای سخنرانی در مخالفت و ۶۵ نماینده برای سخنرانی در موافقت با لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ثبت‌نام کرده بودند.»



بنابر اصل ۸۵ قانون اساسی، «مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»




Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.