۸ ماه پس از مخالفت خامنه‌ای، وزارت بهداشت از آزاد بودن واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا خبر داد

 


حدود ۸ ماه پس از مخالفت خامنه اي با واردات واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی ایران از صادر شدن مجوز واردات واکسن‌ فایزر و مدرنا به ایران خبر داده است.



او روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه اظهارداشته است که اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود، بلکه منبع آن باید مورد اعتماد باشد.




آیت‌الله خامنه‌ای،، در دی‌ماه ۱۳۹۹ واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد و بر تولید واکسن داخلی تاکید کرد، اما با بالا گرفتن بحران در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد امسال، کرونا را مسئله «اول و فوری» کشور خواند و خواستار تامین واکسن به هر شکل ممکن شد.



روند واکسیناسیون در روزهای اخیر در ایران سرعت یافته است ولی تاخیر در واردات واکسن خارجی و عدم تحقق وعده‌های شرکت دارویی برکت برای تولید صنعتی واکسن داخلی باعث بروز انتقادهای گسترده شده است.




Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.