واکنش مقامات به نقض پروتکل‌های کرونا در هیات‌های مذهبی: نمی‌توانیم مراسم محرم و هیات‌ها را تعطیل کنیم

 


تصاویر  منتشر شده حاکی از نقض  همه جانبه پروتکل‌های کرونا در هیات‌های مذهبی به ویژه هیات‌های مذهبی در مشهد و تهران در جریان برگزاری مراسم محرم است، یک مقام ستاد مقابله با کرونا گفت که نمی‌توانیم مراسم مذهبی و هیات‌ها را تعطیل کنیم.



درحالی که شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران بنابر آمارهای رسمی بیش پانصد نفر است و در شهر مشهد بیش از یک صد نفر است

هیات مذهبی «محفل دیوانگان حضرت ابوالفضل» در مشهد نیز ویدیویی از مراسم عزاداری خود در شامگاه دوشنبه منتشر کرده که نشان می‌دهد با وجود اوج‌گیری کرونا و بحران کادر درمان،‌ در آن فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها رعایت نشده است.




پروتکل شکنی هیات‌های مذهبی در مشهد درحالی رخ داد که این شهر به گفته مقام‌های بهداشت و درمان وضعیتی فوق بحرانی دارد. یک روز پیش از انتشار ویدیوهای نقض گسترده پروتکل‌های مذهبی در هیات‌های مذهبی مشهد، نفیسه ثقفی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشک بیمارستان قائم این شهر، با انتشار فایل صوتی درحالی که با بغض و گریه می‌گوید که وضعیت مشهد «فاجعه» و برانکارد حمل جسد نداریم، سرم نداریم، تخت نداریم.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.