خانواده‌های اعدام‌شدگان دهه شصت خواستار مداخله سازمان ملل برای جلوگیری از تخریب خاوران شدند

 


جمعی از خانواده‌های زندانیان اعدام‌شده در دهه شصت در نامه‌ای خواهان اقدام فوری کمیسر و دو گزارشگر سازمان ملل برای جلوگیری از نابودی گورهای این اعدام‌شدگان در گورستان خاوران به دست حکومت ایران شدند.


این نامه خطاب به میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، جاوید رحمان گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و احمد شهید گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی بیان و ادیان، نوشته شده است.



در این نامه آمده است: «اينک روشن شده است که حکومت ايران با تحت فشار قرار دادن بهائيان نقشه ديرينش را برای تخريب گورستان خاوران و محو نشانه‌های کشتار زندانيان سياسی به پيش می‌برد.»


این خانواده‌ها افزود : «از شما نیز درخواست می‌کنيم که با استفاده از کلیه‌ اختیارات و امکاناتتان از ویرانى و نابودى این گورستان که سند جنایتى بزرگ و نمادی از حافظه‌ تاریخی مردم ایران است، به فوریت پیشگیرى کنید.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.