رییس سازمان مدیریت بحران: آب شرب ۷ هزار روستا با تانکر تامین می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران از تامین آب شرب ۷ هزار روستای بالای بیش از ۲۰ خانوار کشور با «تانکر» خبر داد.


اسماعیل نجار، روز یک‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت خبرگزاری ایلنا اظهار داشته است  که با توجه به پیش‌بینی خشکسالی در امسال و کاهش ۴۹ درصدی میزان بارندگی، مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای تامین آب شرب به دولت پیشنهاد شده که هزینه تامین آب این ۷ هزار روستا از این محل این بودجه خواهد بود.




از پیش از آغاز سال ۱۴۰۰ برخی مسئولان با اعلام کاهش بارندگی در سال ۹۹ و تداوم این وضعیت در امسال درباره خشکسالی پیش رو هشدار داده بودند.



اسماعیل حسین‌زهی نماینده چابهار، اسفند ماه ۹۹ ضمن اعلام وضعیت بحرانی آب در استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه آب آشامیدنی از خالی شدن بعضی روستاها این استان از سکنه و افزایش موج مهاجرت از آن‌ها خبر داد.


معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، هم پیشتر گفته بود استان سیستان و بلوچستان «پایین‌ترین میزان شاخص دسترسی به آب شرب» در کشور را دارد و فقط ۱۹ درصد از ساکنان آن به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.