خامنه ای: اقتصاد ایران در دوره آتی بدتر می شود

علی خامنه ای ، رهبر معظم ایران اعتراف کرده است که با وجود شیوع جدید ویروس کرونا و سقوط کامل ارز محلی ، ریال ، اقتصاد کشورش در دوره آتی بدتر می شود.


خامنه ای روز شنبه گفت که احتمالاً اگر شیوع جدید ویروس کرونا گسترده تر باشد ، مشکلات اقتصادی ایران اوضاع را “وخیم تر” می کند ، و اذعان کرد که اثر تلاش های قبلی برای مهار ویروس از بین رفته است.علی خامنه ای ، رهبر معظم ایران اعتراف کرده است که با وجود شیوع جدید ویروس کرونا و سقوط کامل ارز محلی ، ریال ، اقتصاد کشورش در دوره آتی بدتر می شود.

تحلیلگران به خبرگزاری فرانسه گفتند ، چند روز گذشته ریال ایران در برابر دلار آمریکا سقوط کرد زیرا بسته شدن موقتی اقتصاد ، بسته شدن مرزها و توقف صادرات غیرنفتی است.

مقامات ایرانی می گویند که دولت تاکنون پس از کناره گیری ایالات متحده از توافق هسته ای بین المللی و تصمیم بعدی خود برای اعاده مجدد تحریم ها علیه تهران ، سیاست پمپاژ مقادیر زیادی ارز سخت را با هدف حمایت از ریال از سال 2018 رها کرده است.

خامنه ای: اقتصاد ایران در دوره آتی بدتر می شود
خامنه ای: اقتصاد ایران در دوره آتی بدتر می شود

تهران با ظاهر شدن ویروس کورونا ، مشاغل و مدارس غیر ضروری را تعطیل و رویدادهای عمومی را در ماه مارس لغو کرد.

با این حال ، دولت در تلاش برای بازگشایی اقتصاد فروپاشی ، به تدریج محدودیت ها را از آوریل حذف کرد ، اما نتیجه آن کاهش هم در اقتصاد و هم در سلامت بود.

خامنه ای گفت:

“صحیح است که بگوییم برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی باید کاری انجام شود ،” اما وی تصریح نکرد که اگر رژیمی که او کنترل می کرد ، چه نوع “چیزی” را تعیین نمی کند یا چه کسی حق چنین پیشنهادهایی را داشت.

وی افزود: “در صورت سهل انگاری و بیماری گسترده ، مشکلات اقتصادی نیز تشدید می شود.”

رژیم ایران به دلیل اقدامات ضعیف صورت گرفته برای مقابله با این ویروس ، به دلیل شیوع قرنیه متداول است و همچنین نخستین مقصر سقوط اقتصاد به دلیل سوء مدیریت و فساد است.

مشکلات اقتصادی ایران از سال 2018 بدتر و بدتر شد وقتی دونالد ترامپ از توافق هسته ای خارج شد و مجدداً تحریم های تهران را هدف قرار داد و فروش های حیاتی نفت و فعالیت های بانکی را هدف قرار داد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.