اروپا از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت می کند

در اقدامی اروپایی که عوارض دیگری را در توافق هسته ای به آن می افزاید ، کشورهای فرانسه ، انگلیس و آلمان حمایت خود را از قدم تمدید تسلیحات تسلیحاتی که به ایران تحمیل شده است ابراز کردند و تهران را متهم به اقداماتی کردند که مطابق با تعهدات مندرج آن در توافقنامه 2015 با قدرت های جهانی نباشد.


دولت آمریکا در صدد است تا در صورت عدم موفقیت این تلاشها تاثیر تحریم تسلیحاتی بر ایران را گسترش داده و در اكتبر آینده پرونده تهران را به شورای امنیت ارجاع دهد.
در اقدامی اروپایی که عوارض دیگری را در توافق هسته ای به آن می افزاید ، کشورهای فرانسه ، انگلیس و آلمان حمایت خود را از قدم تمدید تسلیحاتی که به ایران تحمیل شده است ابراز کردند و تهران را متهم به اقداماتی کردند که مطابق با تعهدات مندرج آن در توافقنامه 2015 با قدرت های جهانی نباشد.

تحریم تسلیحاتی پنج ساله ایران ، که یکی از شرایط برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) یا “توافق هسته ای” منعقد شده در سال 2015 بین تهران و پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان است ، از 18 اکتبر منقضی می شود.

اروپا از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت می کند
اروپا از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت می کند

وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی بیانیه ای صادر كردند:

“برای اینکه بتوانیم توافق هسته ای را حفظ کنیم ، ما از ایران می خواهیم كه تمام اقدامات موافق با آن را معكوس نكرده و بدون تأخیر در شرایط خود به رعایت كامل برگردد.”

وی افزود: ما هنوز معتقدیم كه استراتژی فشار حداكثر به این هدف موثر نخواهد بود و در عوض ما همچنان متعهد هستیم که ایران را در حالی که درگیر گفتگو هستیم و از دیپلماسی استفاده می کنیم پاسخگو باشیم.

این سه وزیر ادامه داد:

“ما اطمینان داریم كه در طولانی مدت باید نگرانی های متداول درباره برنامه هسته ای ایران ، برنامه موشک های بالستیک آن و فعالیت های بی ثبات منطقه ای آن را برطرف کنیم.” در این زمینه ، آنها از فرانسه ، انگلیس و آلمان حمایت کردند تا تحریم تسلیحاتی را که به ایران تحمیل شده است ، گسترش دهند.

از طرف خود ، محمد غراوی ، یک تحلیلگر سیاسی ایران ، گفت: “بقای ایران تاکنون در توافق هسته ای مطابق با عهد وعده های سه گانه اروپایی به تهران برای ماندن در توافق هسته ای بود ، پس از عزیمت ایالات متحده آمریکا.”

وزرای خارجه سه کشور گفتند: “ما قاطعانه اعتقاد داریم که هرگونه تلاش یک جانبه برای اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل عواقب منفی جدی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد داشت.”

در این بیانیه آمده است: “ما از قطعنامه ای مانند این پشتیبانی نخواهیم کرد ، که با تلاشهای فعلی ما برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای ایران) مغایر باشد.”

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.