ایران: اجازه نمی دهیم آژانس ابزار ترامپ برای نابودی برجام شود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در عکس العمل به طرح قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هشدار داد که ایران اجازه نخواهد داد آژانس “ابزار دست دولت ترامپ برای نابودی برجام شود.”


آقای ظریف در نشست مطبوعاتی خود با سرگئی لاوروف در مسکو گفت که اگر آژانس بخواهد از “روش‌های غیرمنطقی” استفاده کند، ایران “برخورد مناسبی” خواهد داشت.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در عکس العمل به طرح قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هشدار داد که ایران اجازه نخواهد داد آژانس “ابزار دست دولت ترامپ برای نابودی برجام شود.”

مدیر کل آژانس گفت :

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس، روز دوشنبه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) در آغاز نشست چهار روزه شورای حکام گفت ایران بیش از چهار ماه است که اجازه بازرسی از دو مرکز مشکوک به فعالیت‌های اتمی در گذشته را نمی‌دهد و خواهان همکاری فوری ایران در این زمینه شد.

سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان برجام هستند پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به شورای حکام آژانس آماده کرده‌اند و در آن خواهان “همکاری کامل” ایران با آژانس شده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با انتقاد از این اقدام گفته است که آمریکا و برخی کشورهای غربی، هم در شورای حکام آژانس و هم در شورای امنیت “مشغول تلاش‌هایی برای برهم زدن موازین و مبانی بین‌المللی هستند.”

ایران: اجازه نمی دهیم آژانس ابزار ترامپ برای نابودی برجام شود
ایران: اجازه نمی دهیم آژانس ابزار ترامپ برای نابودی برجام شود

ایران به شدت از این اقدام اروپایی‌ها انتقاد کرده و گفته است درخواست خواست آژانس بر اساس ادعاهای اسرائیل و فشارهای آمریکا مطرح شده که با وجود خروج از برجام، به دنبال آن است که تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی بعد از سر آمدن مهلت آن در توافق هسته‌ای را تمدید کند.

آقای ظریف به سابقه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در “خروج از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی” اشاره کرده و گفته ایران اجازه نمی‌دهد “موضوع بررسی‌هایی شود که اسناد آن ادعاهای جاسوسی است.”

آقای غریب‌آبادی, نماینده ایران در سازمان های بین المللی در واکنش به درخواست دسترسی آژانس به دو مرکز ایران گفته است که درخواست‌ها باید “طبق پروتکل الحاقی مبتنی بر اسناد و دلایل منطقی و متقن و همچنین اطلاعات و ارزیابی مستقل آژانس” باشد در حالی که “مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است.”

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.