درخواست يمن از ايران ، حمایت از شبه نظامیان حوثی ها را متوقف کند

یمن بار دیگر از ایران خواست تا از پشتیبانی از شبه نظامیان حوثی با اسلحه و تهدید کشورهای همسایه خودداری کند ، این امر به بی ثبات کردن امنیت و ثبات یمن و منطقه کمک خواهد کرد.


خبرگزاری یمن
 ديروز جمعه اظهار داشت که این اتفاق در جریان مشارکت یمن در جلسات هیئت رئیسه آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه مجازی (ژوئن 2020) در پایتخت اتریش وین ، با هیاتی به سرپرستی سفیر یمن در اتریش و نماینده دائم آژانس ، هیثم شوج الدین است.
یمن بار دیگر از ایران خواست تا از پشتیبانی از شبه نظامیان حوثی ها با اسلحه و تهدید کشورهای همسایه خودداری کند ، این امر به بی ثبات کردن امنیت و ثبات یمن و منطقه کمک خواهد کرد.

نماینده یمنی ، رئیس گروه عربی در این دوره ، اظهارات گروه عرب را در مورد موارد مهم از جمله تقویت فعالیت های آژانس در زمینه همکاری های فنی ، و نقش آژانس با توجه به شیوع ویروس کرونا  ، ظهور کرد

و بیانیه ای را از طرف گروه عربی در مورد مسائل مربوط به قابلیت های هسته ای اسرائیل تحویل داد ، و همایش ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه.

درخواست يمن از ايران ، حمایت از شبه نظامی حوثی ها را متوقف کند
درخواست يمن از ايران ، حمایت از شبه نظامی حوثی ها را متوقف کند

وی با اشاره به آنچه در گزارش مدیرکل آژانس در رابطه با ادامه نقض ایران در مورد برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل برای سال 2015 بیان شده است.

و از ایران خواست که این مراحل پله برقی را کاهش داده و تنش را کاهش داده و با تمام درخواست های آژانس همکاری کامل کند.

وی ابراز نگرانی عمیق از عدم پاسخگویی ایران به درخواست های آژانس بین المللی انرژی اتمی ، امتناع از مشاركت در بحث های اساسی با آژانس انرژی هسته ای و عدم دسترسی آن به دو سایت به منظور نمونه برداری از محیط زیست.

برای اطمینان از عدم وجود مواد هسته ای و فعالیت های اعلام نشده در این سایت ها.

وی ضمن تمجید از پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط انگلیس ، آلمان و فرانسه ، که ایران را ملزم به درخواست های آژانس بدون تأخیر بیشتر می داند و اجازه می دهد که به بررسی این دو سایت برای بازرسی بپردازد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.