خطیب‌زاده: برای واردات واکسن فایزر و مدرنا خط قرمزی وجود نداشته است

 

در پی تلاش‌ها برای تبرئه رهبر جمهوری اسلامی از ممنوعیت واردات واکسن کرونا، سخنگوی وزارت خارجه ایران مدعی شد که در خصوص واردات واکسن، ازجمله واکسن‌های فایزر و مدرنا «خط قرمزی وجود نداشته است».


در هفته‌های گذشته، اظهارات مشابهی در مورد  نبود ممنوعیت در واردات واکسن از سوی بعضی مقامات و مسئولان دیگر نیز مطرح شده است. این در حالی است که علی خامنه‌ای ۱۹ دی در یک سخنرانی تلویزیونی، ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی را «ممنوع» اعلام کرد.




به دنبال افزایش بحران کرونا در كشو در ماه‌های گذشته به‌ علت ممنوعیت اولیه واردات واکسن‌های غربی که منجر به ثبت رکوردهای تازه‌ای در آمار کرونا در کشور شد، رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران نیز تلاش کرده‌اند منابع دیگر را به عنوان دلیل مشکلات واکسیناسیون در کشور معرفی کنند.



از جمله خبرگزاری فارس، چندی قبل دستور آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن‌های تولیدی در آمریکا و بریتانیا به ایران را این‌طور تفسیر کرد که او فقط با واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا مخالف بوده است و نه با واکسن‌های تولیدی آنها.




Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.