امام جمعه اهل سنت زاهدان: احمد مسعود هم نمی‌تواند در برابر طالبان مقاومت کند

 


مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان که پیش از این پیام تبریک او به طالبان به خاطر تصرف افغانستان جنجالی شد، در مصاحبه‌ای تازه با روزنامه شرق گفت که به باور او فرزند احمدشاه مسعود هم «نمی‌تواند» در برابر طالبان مقاومت کند.


احمد مسعو روز دوشنبه پس از درگیری‌های شدید در دره پنجشیر با طالبان، در پیامی خواستار قیام عمومی علیه طالبان شد و در پی این فراخوان، شهرهای مختلف افغانستان شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور صحنه تظاهرات گروه‌هایی از مردم بود که شعارهایی در حمایت از جبهه مقاومت و ضد پاکستان و طالبان سر دادند.




مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مصاحبه تازه خود با اشاره به این تحولات گفت: «فرزند احمدشاه مسعود هم نمی‌تواند مقاومت کند. من مطمئن هستم که نه او و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند. ایشان یک فرد جوان است و پدرش هم جزء کسانی بود که در زمان تجاوز شوروی سابق به افغانستان جهاد کرد و با آنها جنگید. بهترین راه این است که بیایند و بنشینند با مذاکره و گفت‌وگو مسئله را حل کنند.»


وي هم افزود : «ما با استقبال از اعلامیه علمای دینی، از طالبان خواسته بودیم جنگ را متوقف کنند و اختلافات از راه گفت‌وگو حل شود، اما طالبان بر خلاف تصمیم عالمان دینی، پس از اعلامیه جبهه پنجشیر با تمام قوا حمله کردند.»



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.