علی‌رغم فشارها، ۴۳ نفر دیگر بیانیه فیلمسازان علیه سند همکاری ایران و چین را امضا کردند

  پس از انتشار بیانیه ۱۸ سینماگر ایرانی علیه قرارداد همکاری ایران و چین و علی‌رغم انتشار خبرهایی مبنی بر فشار بر آنان برای پس گرفتن امضای خود، ۴۳ سینماگر و نویسنده دیگر هم به امضاکنندگان این بیانیه پیوستند.


امضاکنندگان در این بیانیه که روز ۱۴ فروردین منتشر شد، سند همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را «فاقد وجاهت و مشروعیت» بيان و تأکید کرده‌اند این سند که «مفاد آن از ما مردم ایران پنهان شده است، در راستای منافع ملی» نیست.



در روزهای گذشته خبرهایی از فشار و تهدید علیه ۱۸ فیلمساز امضاکننده بیانیه منتشر شده بود، ازميان ان  محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی، خبر داد که یک خبرنگار وب‌سایتی وابسته به سپاه پاسداران با بیشتر امضاکنندگان تماس گرفته و حتی آنان را به بازداشت نیز تهدید کرده است.


همزمان در روزهای گذشته رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و رهبر جمهوری اسلامی از جمله روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و وب‌سایت مشرق‌نیوز با انتشار مطالب مختلف به‌شدت از فیلمسازان امضاکننده بیانیه‌ انتقاد کردند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.